תמונה מהקניון (וגם הגיג לשוני בשוליה)

מרפאתו של הווטרינר אליו אני לוקח את חתולי נמצא במרכז המסחרי שצמוד לקניון רמת אביב. בדרך-כלל, אם הוא נותן לי מרשם, אני נוהג ללכת מייד לבית המרקחת של ה"סופרפארם" שבקניון, ולקנות שם את התרופה. בפעם האחרונה שעשיתי זאת, באוקטובר האחרון, השומר בכניסה חייך וביקש רשות ללטף את החתול שישב מפוחד בכלובו. לאחר מכן נתן לי להיכנס לקניון. מעולם לא אסרו עלי להיכנס לקניון עם הכלוב ובו החתול.
והנה היום, בעודי ממהר לקניון, לאחר הביקור אצל הוטרינר, לקנות את המשחה שהוא רשם לקיקו, השומר בכניסה עוצר אותי, ואומר לי שאין כניסה לקניון עם בעל-חיים. "אבל הוא בכלוב, ואני רק נכנס לסופרפארם לקנות משחה", אני אומר לו, מנופף במרשם שנתן הרופא, אבל הוא עומד בסירובו. אני מבקש שיקרא לאחראי עליו, והוא קורא בקשר, ואני שומע את אחראי המשמרת אומר באינטונציה של סמל בטירונות: "שום גורם לא יכול להיכנס עם בעל-חי לקניון". אני צועק לשומר, "תגיד לו שאני לא גורם, אני בנאדם, ואין לי בעל, לא חי ולא מת, אני רווק".
אחראי המשמרת מגיע, ואני שוב מסביר לו שמעולם לא הייתה לי בעיה להיכנס עם החתול בכלובו כדי לקנות תרופות בבית המרקחת, אבל הוא, תקיף אך אדיב, יש לציין, עומד בסירובו, ואומר לי שאלה נהלי הקניון.
מייד נשלפות אנטנות המשפטן שלי, ואני מבקש שיראה לי את הכללים. הוא אומר שהם לא בידיו, ומפנה אותי להנהלת הקניון. אני מבקש להיכנס כדי להגיע למשרד ההנהלה, אבל, מילכוד, יש לי חתול, ובלי חתול אין כניסה ואין כללים. אני מציע לו שילווה אותי אל המשרד, כדי לוודא שאני לא מתחכם וחומק אל הסופרפארם, לבצע את זממי ולרכוש את המשחה האסורה למרות הנהלים, אבל אני עכשיו "גורם", והוא מסרב. אני לוקח את מספר הטלפון של ההנהלה, ואת שמו של אחראי המשמרת (שמילא את תפקידו באדיבות תקיפה, כאמור, ואין לי תלונות אליו) ואת שמו של הקב"ט ומבטיח להם שהם עוד ישמעו ממני בשל היחס הזה של הנהלת הקניון ללקוחותיהם.
אז הנה: אם אתם אוהבי בעלי-חיים, דעו, שאין לכם מקום בקניון רמת-אביב. בעלי-חיים יכולים להוות מטרד אם הם אינם תחת השגחה, איני מפקפק בכך, אך מדוע חתול שנמצא בכלוב (או כלב קשור ועונד זמם) מנועים מלהיכנס לקניון, ועוד כשמדובר בכניסה קצרה, לצורך רכישת תרופה?
הנהלת קניון רמת-אביב הנכבדה, גסות-הרוח שאתם נוהגים בלקוחותיכם (האיסור הזה והיחס ללקוחות כאל "גורמים" הם בעיני גסות-רוח לשמה), תעלה לכם באובדנם. מעניין אם הסופרפארם מודע לכך. שהרי לקוחות וטרינריים הם לקוחות משתלמים: הם קונים את התרופות במחיר מלא, לא מסובסד, ואנשים שמחזיקים בעלי-חיים הם אנשים שמוכנים להוציא כספים רבים עבור בריאותן של חיות המחמד שלהם. הם משתלמים גם לבית המרקחת וכתוצאה מכך, גם לבעלי הקניון. כך שכולם מפסידים מהנוהל הנסתר הזה, שאיש אינו מוכן להראות.

Both comments and trackbacks are currently closed.
