המלצה חמה: הסרט "הר ברוקבק"

לכו לראות את "הר ברוקבק", שעולה לאקרנים מחר. זהו סרטו החדש של אנג לי ("על תבונה ורגישות", "סופת קרח", "נמר דרקון" ועוד), המבוסס על נובלה נפלאה מאת אני פרו. ראיתי את הסרט לפני כמה ימים, והוא לפת אותי בחוזקה ומסרב עדיין להרפות. יש משהו באופן המסירה של הסיפור – באיטיות שלו, במחנק, בהיעדר הכמעט מוחלט של דיאלוג (ממשי וסימבולי) ובאטימות הרגשית של גיבור הסרט, אֶניס דֶל מאר (שהיא בעצם נקודת המבט שהסרט כולו מאמץ), שממש מטלטלים את הצופים. הרגישות הקולנועית (ולא פחות מכך – הספרותית) של אנג לי פשוט מהממת ביופיה ובעוצמתה.

עוד על הסרט ועל הנובלה שעליו הוא מבוסס בקרוב מאוד.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • רוני  On 19 בינואר 2006 at 12:47 pm

    המליצו בחום לקרוא קודם את הנובלה, אבל מי שהמליץ טרם ראה את הספר.
    בדרך כלל זה באמת עדיף, קודם ספר ואחריו סרט. גם במקרה הזה?

  • צבי טריגר  On 19 בינואר 2006 at 9:06 pm

    אני ראיתי קודם את הסרט ורק אחר כך קראתי את הנובלה. שניהם נפלאים, ונראה לי שכך או כך אי אפשר לטעות. זה מאוד נדיר שעיבוד לספר הוא יצירה מעולה בפני עצמה, ואני חושב שזה מה שקורה כאן.

  • שגית  On 24 בינואר 2006 at 12:28 pm

    מאמר מעניין שעוסק בסרט מזוית ראיה של הומוסקסואל מוצהר

    http://www.e-mago.co.il/Editor/cinema-728.htm

להשאיר תגובה

