פסיכולוגיה הפוכה

לפעמים אני שואל את עצמי, מה הקופירייטרים, או אנשי הקריאיטיב, או איך שלא קוראים להם, חושבים לעצמם כשהם מתחילים לחקות פרסומות קיימות, ואפילו לא את המוצלחות שבהן. זה התחיל ברדיו האזורי. נדמה לי שהחלוצה הייתה "זר מתוק" עם מונולוג קצרצר של משווק זרי פרחים שמבקש מאנשים שלא לקנות מ"זר מתוק" כדי שלא להרוס לו את העסק. אחר-כך הצטרף ננסי ברנדס שמבקש מאנשים שלא לבוא למועדון החדש שפתח כי עושים שם יותר מדי חיים וזה לא בריא, וגם נותן מספר טלפון לביטולים, ובימים האחרונים – איש שמזהיר אנשים ממסיבת הסילבסטר הכופרת בעיקר של עכבר העיר. שותים שם ורוקדים שם, ובכלל, זה לא חג שלנו, אז למה ללכת. וכאילו זה לא מספיק, גם בטלוויזיה נבט לו ניצן של קדימון בשפת הפסיכולוגיה ההפוכה בדמות כוכבי "השיר שלנו" שמזהירים את הצופים שלא לצפות בסידרה פן יתמכרו לה.

אולי צריך לקחת את הז'אנר העולה הזה ברצינות, ולהתחיל להזהיר אותנו מסכנות אמיתיות: אל תקנו "ביו-תות" כי הוא מלא בריסוס, כפי שנטען בתחקיר של חדשות 10 ששודר הערב; אל תקנו יוגורט ביו, כי החיידקים הטובים שבו מתים עוד לפני שארגזי היוגורט עוזבים את המפעל, כפי שפורסם בתחקיר בעיתון הארץ לפני כמה שבועות; אל תקנו לחם מלא כי הוא עשוי מ-50% קמח לבן, והרשימה עוד ארוכה. אבל זו לא תהיה פסיכולוגיה הפוכה, אלא סתם אמת בפירסום. ואת זה כנראה לא לומדים בבית ספר לקריאיטיב.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • מורן  On 28 בדצמבר 2006 at 2:35 pm

    מסתבר שכל הרעיון מאחורי רעיונאות הוא ליצור מצג פיקטיבי (ספק שקרי) לגבי מוצרים.
    חבל.

  • שמעון  On 22 בפברואר 2007 at 4:13 pm

    לאנשים יש נטיה לעשות את ההפוך ממה שנאמר בחוק או את מה שאסור.
    לכן האמירה של הדברים שכביכול נכונים, גורמת לאנשים גירוי או התגרות בדבר שכביכול אינו מומלץ.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: