מי שאוכל לבד 16: דלעת ספגטי בגבינה ופלפל

* הטור מתפרסם היום באתר וואלה! אוכל.

את דלעת הספגטי גיליתי לפני שנים כשחייתי בארצות הברית. דיאטת אטקינס דלת הפחמימות הייתה אז בשיא האופנה, ודלעת הספגטי הפכה לתחליף הלאומי האמריקני לפסטה.

שמה של דלעת הספגטי ניתן לה משום שלאחר בישול (במיקרוגל או הרתחה במים על הכיריים) בשרה נמשך לחוטים הדומים לספגטי.שמה של דלעת הספגטי ניתן לה משום שלאחר בישול (במיקרוגל או הרתחה במים על הכיריים) בשרה נמשך לחוטים הדומים לספגטי. טעמה לא קשור לספגטי או לאיטריות. דלעת הספגטי, שמקורה ביבשת אמריקה היא מתקתקה, עדינה מאוד, כמעט נייטרלית, דבר ההופך אותה לבת לוויה מושלמת לרטבים שונים.

 

ואכן, אפשר להלביש את חוטי דלעת הספגטי בכל רוטב פסטה עדין שאתם מכירים. רטבים מורכבים מדי, כמו רוטב בולונז לא יתאימו, משום שטעמה המתקתק והעדין יילך לאיבוד, ובניגוד לספגטי אמיתיים, הדלעת תיבלע ברוטב ותיעלם במקום לתת לו פייט רציני, כמו שצריך.

דלעת הספגטי היא אם כך מועמדת רצינית לארוחות מהירות וטעימות, ואין שום בעיה להכינה במהירות גם אחרי יום עבודה מתיש. היא גם כאילו נולדה למי שאוכלים לבד: דלעת אחת בגודל בינוני מספיקה לסועד אחד. אין פלא איפוא שדלעת הספגטי הפכה לשוכנת של קבע במטבחי, ומאוד שמחתי לגלות אותה, כשחזרתי לארץ, גם בסופרמרקטים הישראלים.

מתכון: דלעת ספגטי בפלפל וגבינה

המתכון שלהלן הוא מתכון בסיסי ומהיר, וטעים להפליא. אני מעדיף לבשל את הדלעת במיקרוגל, אבל אם אתם מעדיפים, אפשר להרתיחה במים על הכיריים. הארוגולה, שמחליפה את הפטרוזיליה הקצוצה המסורתית במנות פסטה, מוסיפה למנה טעם מריר-חריף מעניין, וגם פריכות. חשוב לא לבשל את הדלעת יתר על המידה, כדי שלא יתקבל פירה דלעת במקום חוטים דמויי ספגטי.

המצרכים (למנה אחת):

1 דלעת ספגטי
2 כפיות שמן זית (או יותר, לפי הטעם)

כף גדושה גבינת פרמזן מגוררת (אפשר להחליף בקשקבל)

כף ארוגולה קצוצה גס

מלח ופלפל שחור לפי הטעם
 
הכנה:

1. חוצים את הדלעת לאורכה. בעזרת כף מרוקנים כל מחצית מהגרעינים והסיבים. זורקים את הגרעינים והסיבים.

2. לבישול במיקרוגל: יוצקים 1/3 כוס מים לתוך קערה המתאימה לבישול במיקרוגל. מניחים בתוכה את שני חצאי הדלעת המנוקים, ומכסים בניילון נצמד (אין כאן טעות בנוגע לכמות המים הקטנה: הם לא אמורים לכסות את הדלעת, אלא רק להתאדות לאדות אותה). בעזרת מזלג מחוררים את הניילון כמה פעמים, כדי לאפשר לאדי הבישול להימלט. מבשלים 12 דקות במיקרוגל בעוצמה מלאה.

3. לבישול על הכיריים: שמים את חצאי הדלעת המנוקים בסיר ומכסים במים. מביאים לרתיחה, ומבשלים 20-15 דקות, עד שהדלעת רכה.

4. לאחר הבישול מחכים כמה דקות כדי שניתן יהיה לעבוד עם הדלעת. ברגע שהיא לא חמה מדי מכדי להחזיקה (אפשר גם להחזיקה ביד אחת במגבת מטבח), מפרידים את בשרה לחוטים באמצעות העברת מזלג לאורך בשר הדלעת (ראו תמונה). מעבירים את ה"ספגטי" לקערת ההגשה.

5. יוצקים על ה"ספגטי" את שמן הזית. מפזרים את הגבינה המגוררת, המלח והפלפל ואת הארוגולה הקצוצה. מערבבים בעדינות, כדי לא לקרוע את החוטים העדינים, ומגישים מייד.

 

 
תוספות וגיוונים:

1. אפשר להוסיף לפני ההגשה כמה זיתי קלמטה או טסוס מגולענים וקצוצים גס או 2 עגבניות מיובשות קצוצות גס.

2. אפשר להחליף את הפרמזן בגבינת פטה מפוררת.

3. אפשר להחליף את הארוגולה בפטרוזיליה או בבזיליקום.

4. נפלא להוסיף ¼ כפית קליפת לימון מגוררת.

5. ה"ספגטי" האלה יהיו נפלאים עם רוטב פסטו איכותי.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לילך  On 29 בספטמבר 2007 at 2:04 pm

    מה שפשוטי העם קוראים רוקט?

  • צביקה טריגר  On 30 בספטמבר 2007 at 12:28 am

    הי לילך, כך, ארוגולה נקראת גם רוקט.

  • לילך  On 1 באוקטובר 2007 at 9:20 pm

    אני יודעת שלמי שרגיל להכין דלעת ספגטי,
    המתכון נראה לגמרי ברור ופשוט.
    אבל, בשבילי רק למצוא את המדף בסופר שבו שוכנות דלעות הספגטי לקח דקות ארוכות.
    עמדתי מול ערימה של דלעות, ו…
    ממש לא ידעתי איך בוחרים.
    יש כאלה כמעט ירוקות לגמרי, יש כאלה כמעט כתומות לגמרי ורכות.
    בסוף הלכתי על משהו באמצע.

    יש לך עיצות איך לבחור דלעת ספגטי טובה?

    לילך.

  • צביקה טריגר  On 3 באוקטובר 2007 at 4:55 pm

    הי לילך, הדלעת צריכה להיות מוצקה, ובשום פנים ואופן לא רכה. אם היא רכה, היא עברה את השיא. לגבי צבע: הצבע במקרה הזה לא מעיד על בשלות או בוסריות. הדלעת יכולה להיות ירוקה לגמרי, כתומה-צהובה, או שילוב של ירוק וכתום (כמו הדלעות שמצולמות). מה שחשוב זה שהן תהיינה מוצקות וקשות. בהצלחה!

  • לילך  On 3 באוקטובר 2007 at 11:11 pm

    אכין בצהריים דלעת ספגטי עם ארוגולה (הא!),
    ואדווח לך איך היה.

    חג שמח.

  • לילך  On 4 באוקטובר 2007 at 9:25 pm

    אחרי טיול עם האופניים בנוה צדק הכנתי את דלעת הספגטי.
    באמת מנה פשוטה וטעימה מאוד.
    היא גם ניראת יפה על הצלחת- שילוב החוטים הצהובים ועלי הרוקט הירוקים.
    טעים מאוד.

    תהנה מהנסיעה,
    לילך

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: