מי שאוכל לבד 27: קציצות עוף ושום אפויות

 * הטור התפרסם באתר וואלה! אוכל.

שתי תשוקות סותרות משלו בי השבוע: האחת, בגלל חנוכה, הייתה לא לראות, לא להריח ולא לטעום אוכל מטוגן עוד זמן רב. והתשוקה האחרת הייתה להכין לי את ה"קציצות בשום" של אמי. אבל מה לעשות, שה"קציצות בשום" הן מטוגנות?

ה"קציצות בשום" כוללות כמות שווה כמעט של חזה עוף טחון ושום קצוץ (מכאן שמן). אלה שני המרכיבים העיקריים, והן מעדן אמיתי, גם כשהן חמות מהמחבת, וגם קרות, בתוך סנדוויץ'.

אז עשיתי כמה נסיונות, והנה לפניכם התוצאה: קציצות אפויות. התוצאה דלה בשומן ועשירה במיוחד בטעם, למרות שהצבע הזהוב הנפלא שהטיגון נותן הולך לאיבוד, והקציצות שמתקבלות הן חיוורות יחסית לאחיותיהן המקוריות.

אבל היתרונות ברורים: פרט לחיסכון בשומן, חוסכים גם את ריח הטיגון באוויר המטבח, ולא פחות חשוב – הקציצות כולן מוכנות בבת אחת. אין צורך לעמוד ליד המחבת, להוציא קציצות מוכנות ולקרוץ חדשות. מכינים את כל הקציצות מראש, מניחים בתבנית האפייה, מכניסים אותן יחד לתנור, ומוציאים אותן יחד.

נהדר להגיש את הקציצות האלה עם רוטב צ'ילי מתוק תאילנדי, סלט תורכי, מטבוחה, קטשופ או חרדל. הן הולכות טוב במיוחד עם פירה וגם בתוך לחמניית המבורגר, עם כל התוספות המסורתיות: בצל, עגבנייה, מלפפון חמוץ, וכמובן קטשופ ומיונז. 

 
 

 

קציצות עוף ושום אפויות

המצרכים (ל-12 קציצות):

½ ק"ג חזה עוף טחון

15 שיני שום (אפשר להפחית את הכמות לפי טעמכם)

ביצה

1 כף פירורי לחם

מלח ופלפל שחור לפי הטעם
 
הכנה:

1. מחממים תנור ל-230 מעלות.

2. מקלפים את שיני השום וקוצצים אותן דק מאוד.

3. מערבבים בקערה את העוף הטחון, השום, הביצה, פירורי הלחם, המלח והפלפל.

4. בידיים רטובות צרים 12 קציצות שטוחות, ומניחים אותן בתבנית חסינת חום, על-גבי נייר אפייה. אופים 15

דקות, הופכים, ואופים 5 דקות נוספות.

5. מגישים עם פירה תפוחי אדמה.
 
גיוונים:

1. אפשר כמובן לטגן את הקציצות. הן יהיו מוזהבות ויפות יותר מאשר אחיותיהן האפויות, אבל הן גם יהיו מטוגנות… אם אתם בוחרים לטגנן, הזמן מתקצר משמעותית. מטגנים את הקציצות בשמן קנולה חם חצי-עמוק, כחמש דקות מכל צד, עד שהן זהובות ומוכנות.

2. אפשר להוסיף לתערובת הקציצות שתי כפות של פטרוזיליה או כוסברה טרייה קצוצה.

3. אם אתם אנשי פירה חלבי, נסו להחליף את החלב או השמנת המתוקה שבדרך-כלל מוסיפים לפירה בריוויון. התוצאה עשירה וקטיפתית, אבל לא כבדה כמו עם שמנת מתוקה.

מדורים נוספים מהחודש האחרון:

מי שאוכל לבד 25: תבשיל תפוחי אדמה ונקניקיות ברוטב פפריקה (פפריקש קרומפלי)

מי שאוכל לבד 26: קארי פטריות ושעועית ירוקה

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

תגובות

  • לילך  On 18 בדצמבר 2007 at 9:17 pm

    שלום צבי.
    עם שובי לעבודה מחופשת הלידה,
    למדתי להעריך עוד יותר מתכונים קצרים ופשוטים.

    אנסה את הקציצות ואספר איך היה.

    ורק שאלה קטנה.
    אני מאוד אוהבת רוטב צ'ילי מתוק,
    אבל בביקורי האחרון בסופר, נוכחתי שכל הסוגים שהיו שם מכילים מונוסודיום גלוטמאט.
    אתה יודע אם יש כאלה ללא מונוסודיום?

    בידידות,
    לילך.

  • צביקה טריגר  On 19 בדצמבר 2007 at 9:42 am

    הי לילך, תודה על המילים הטובות. אני משתמש ברוטב צ'ילי מתוק של חברה שנקראת Healthy Boy Brand. קניתי אותו במגה או בטיב טעם, אבל אני חושב שאפשר להשיג אותו גם בחנויות כמו "מזרח ומערב". אין בו מונוסודיום גלוטמט, צבעי מאכל או חומרים משמרים.

  • לילך  On 20 בדצמבר 2007 at 3:04 pm

    ב"מזרח מערב" אמר המוכר שהוא לא ממש בטוח שאין במוצר הזה מונוסודיום.
    כתוב על העטיפה שאין חומרים משמרים,
    אבל אין שום התייחסות למונוסודיום.

    מה דעתך?

  • eln  On 20 בדצמבר 2007 at 4:18 pm

    דאגתי לקציצות אפויות! לא היתה לי אפשרות לעשות כמה ניסיונות, אז השתמשנו באותו מתכון של קציצות מטוגנות, ויצא לא משהו.

    קציצות עם ים שום נשמעות מצוין, ואני מתכוון לנסות אותן בקרוב. לגבי החיוורון, קצת מוזר לי, בדרך כלל מושחים את המאכל בביצה כדי להשחים אותו, וכאן המתכון עצמו כולל ביצה – ועדיין חיוור.

  • צביקה טריגר  On 21 בדצמבר 2007 at 10:11 am

    הי לילך – אני פשוט קונה את הרוטב שלא כתוב עליו שיש בו MSG. אם אכן יש, זו הונאה, אבל כיוון שאין לי מעבדה בבית, אין לי דרך לבדוק… זה מצער מאוד אם היצרנים מסתירים מרכיבים מאיתנו. אולי צריך לפנות לאחת מתוכניות התחקירים שייקחו דגימות למעבדה. אם מה שאמר לך המוכר נכון, כנראה שאי אפשר לסמוך על היושר של היצרנים והיבואנים, ולמרבה הצער גם לא על הפיקוח של משרד הבריאות.

    eln – זה אכן סיפור מצחיק. יש כמה דרכים להשחים את הקציצות באפייה – למשוח בביצה, בשמן, או לצפות בפירורי לחם (כמו שניצל). אני החלטתי לוותר עליהן, כי רציתי משהו ממש דל שומן.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: