האוטוביוגרפיה של כל אחד (סיפור)

"בכל מקרה אוטוביוגרפיה זה קל תסכימו או לא אוטוביוגרפיה זה קל בשביל כל אחד ולכן זו תהיה האוטוביוגרפיה של כל אחד." (גרטרוד סטיין, "האוטוביוגרפיה של כל אחד")

מבוא: התחזית

העתיד שייך, עד כמה שהדבר נשמע אולי מפתיע, לספרות.

ולא סתם לספרות, אלא לספר אחד.

ולא לספר דיגיטלי, אלא דווקא לספר מודפס בדיו רגילה, על נייר רגיל, וכרוך כמקובל.

כל הסיפור הזה של הדיו האלקטרונית הוא קשקוש אחד גדול.

בעתיד יהיה בכל בית ובכל חנות ספרים ספר אחד בלבד:

אוטוביוגרפיה.

האוטוביוגרפיה של כל אחד.

העתיד שייך לאוטוביוגרפיה של כל אחד.
 
יש לכך הסבר פשוט: כמו שאומרים, כולנו כמהים לחסד. כולנו כמהים לחיבוק. כולם רוצים להתרגש, להצטמרר, לחוות את אותן החוויות, וחשוב מכך, לחוות אותן באותו הזמן. להיות מסונכרנים.

לומר: "בשכונה שלי גרים אנשים כמוני וכמוך."

לאחל: "שיהיה לכולנו יום קסום."

שיאחלו לנו: "שיהיה לך יום קסום."

לענות: "בכיכר," כששואלים אותנו, "איפה הייתם בלילה ההוא?"

לענות: "שבכל הלילות אין אנו מטבילים אפילו פעם אחת," כששואלים אותנו: "מה נשתנה הלילה הזה?"

ולכן, האוטוביוגרפיה של כל אחד צריכה להיות ספר הספרים. היא תהיה ספר הספרים, כשהיא תצא. ומי שיכתוב אותה יהיה הסופר בה"א הידיעה.

האוטוביוגרפיה של כל אחד תיגע בכל אחד, תעביר רטט מוכר ונעים של בית, כמו טעם של אבקת-מרק עוף או מרגרינה בלו-בנד או שמן סויה מזוכך, כי אחרת היא לא תהיה האוטוביוגרפיה של כל אחד. מי שיקנה עותק שלה, יוכל לקנות את השני בתשע-עשרה תשעים ותשע בלבד, כי אחרת הוא לא יקנה את האוטוביוגרפיה של כל אחד.

האוטוביוגרפיה של כל אחד חייבת להיות זולה, כי אחרת היא לא האוטוביוגרפיה של כל אחד.

כאשר תופיע האוטוביוגרפיה של כל אחד היא תדחק את כל הספרים האחרים מן המדפים, ותישאר הספר היחיד בכל החנויות. כשאנשים יקראו אותה, הם יבינו שהם לא זקוקים עוד לשום ספר, כי: (א) היום כולם מעוניינים בנון-פיקשן. הבדיה מזמן מתה, זה לא שייך לעתיד, זה קורה בהווה, היום אף אחד כבר לא מתרגש משקרנים; ו-(ב) אם זו אוטוביוגרפיה, היא מספרת את הסיפור הייחודי שלהם, הקול הייחודי שלהם נשמע ובא לידי ביטוי, אז על אחת כמה וכמה הם לא צריכים ספר אחר. מיליארדי הספרים האחרים ישמשו להסקה.

כך האוטוביוגרפיה של כל אחד תפתור את בעיית האנרגיה העולמית.

אבל כדי שהיא תצליח כל-כך, האוטוביוגרפיה של כל אחד, היא צריכה להיכתב, וכדי להקל על הסופר בר-המזל לכותבה ולזכות בתהילת העולם המיוחלת, מוצעים להלן מספר קווים-מנחים לכתיבת האוטוביוגרפיה של כל אחד, ובצידם, כמה אזהרות.

(א) הדמות הראשית

הדמות הראשית באוטוביוגרפיה של כל אחד צריכה להיות גבר, רצוי הומוסקסואל, רצוי מודחק, וכמובן בארון. מדוע גבר? זה ברור – כי זו האוטוביוגרפיה של כל אחד. מדוע הומוסקסואל? כנ"ל. מדוע מודחק? כי זו האוטוביוגרפיה של כל אחד. ואם עדיין מישהו חושב לשאול מדוע בארון, אין לי מה לומר לו.

(ב) אזהרה: תופעות-לוואי

האוטוביוגרפיה של כל אחד איננה נטולת תופעות לוואי. הנה רשימה חלקית בלבד: טשטוש הראייה, שלשול, עצירות, נמנום, עייפות, סחרחורת, זמזום באוזן, אובדן תיאבון, תשישות, כאבי בטן, דיכאון, בחילה, הרגשת עקצוץ, כאב ראש, בלבול, חולשה, עצבנות ושינויים במצבי הרוח.

תופעות לוואי המחייבות התייחסות מיוחדת: הפרעות בראייה ובדיבור (נדיר), הפרעות בריכוז, הפרעות בתנועה, הפרעות קוגניטיביות, אבנים בכליה, בלבול, איבוד משקל: פנה/י לרופא. הופעת פטריה ואגינלית: פנה/י מייד לרופא. אם חל שינוי במחזור החודשי, אנא פנה/י מייד לרופא. תופעות המחייבות פנייה מיידית לרופא: ירידה משמעותית בכמות ההזעה ו/או הופעתן של מחשבות אובדניות.

האוטוביוגרפיה של כל אחד לא מומלצת לתינוקות ולילדים מתחת לגיל שש.

(ג) נוזלי-תיקון

צריך להיות נכונים בכל שעה לתקן את האוטוביוגרפיה של כל אחד, ולכן עליה להיות גמישה. אפשר להשתמש בנוזלי תיקון. יתכן שאפילו חייבים להשתמש בהם. מכיוון שכך, האוטוביוגרפיה של כל אחד תלת-ממדית, משום שהיא בנויה שכבות-שכבות, מחיקה על גבי מחיקה, תיקון על גבי תיקון. ישנם כמה סוגים של נוזלי-תיקון, אפקטיביים יותר ואפקטיביים פחות, הכל בהתאם לשאלה עד כמה רוצים שהקורא של האוטוביוגרפיה של כל אחד ייחשף לשכבות הקודמות ועד כמה רוצים שהוא יעבוד קשה כדי לפענח את הכתוב בהן.

קוֹרֶקְשֶׁן פְלוּאִיד, כתוב על הבקבוקון, מפני שהוא נקרש בצאתו לאוויר העולם. כל-כך הרבה נוזלים משנים מצב-צבירה בהתנגשות באוויר הפתוח. דם. זרע. לבה. אפילו דמעה הופכת לקרום פריך של מלח. האם גם הם נוזלי-תיקון?

(ד) בית-קפה

באוטוביוגרפיה של כל אחד יש בית-קפה אחד לפחות: שישבת בו, שעברת בו, שנפרדת ממישהו בתוכו או בסמוך לו, שעברת לידו, שקיבצת נדבות לידו או בתוכו, שנרצחת בתוכו, שרצחת בתוכו או בסמוך לו, שנחטפת בתוכו או בסמוך לו, וכן הלאה. רצוי, אבל לא חובה, שהקפה יהיה מאיכות עליונה. לאחרונה, אופנתי שהקפה יהיה גם מסחר הוגן, כלומר שהחקלאים שגידלו אותו לא נוצלו על ידי המשווקים. קפה רצוי להגיש בספלי פורצלן, ולכן מומלץ להתרחק מבתי קפה המגישים את ההפוך בספלי זכוכית ולא כדאי לקיים את פגישותיכם, רציחותיכם, קיבוץ נדבותיכם וכן הלאה בבתי קפה אלה.

(ה) קורות חיים

לצד כתב היד של האוטוביוגרפיה של כל אחד על הכותב לשלוח לבית ההוצאה לאור את קורות חייו.

את הרֶזוּמֶה יש להדפיס על נייר עבה במיוחד, שיהיה לקורות-החיים על מה להישען.

טול קורה אחת מבין עיניך והתיישב רועד מול עוד מראיין.

(ו) שם המחבר

שמו של מחבר האוטוביוגרפיה של כל אחד הוא חיים טבת. אין זה ראוי שמחברו של הספר אשר כולם אמורים להזדהות עמו וכולם אמורים לחוש כאילו הוא נכתב עליהם ועל אודותיהם יסתתר מאחורי פסבדונים, ולכן עליו להופיע תחת שמו האמיתי. ומשום שהאוטוביוגרפיה של כל אחד היא האוטוביוגרפיה שלו, הוא הגבר, הוא ההומוסקסואל, הוא המודחק, והוא, כמובן, בארון.

עד לרגע כתיבת שורות אלה.

(ז) רגע כתיבת שורות אלה

רגע כתיבת שורות אלה הופך את חייו הפרטיים ביותר של חיים טבת לנחלת כל מי שקורא אותן, ולכן לחלק מן האוטוביוגרפיה של כל אחד.

 

* הסיפור התפרסם לראשונה בגיליון מס' 2 של "מסמרים" שנושאו היה "בעתיד".

* לקריאת הסיפור השני בסדרה, "האוטוביוגרפיה של כל אחד חוזרת", לחצו כאן.

* לסיפור השלישי והאחרון בסדרה, "האוטוביוגרפיה של כל אחד נגמרת", לחצו כאן.

Post a comment or leave a trackback: Trackback URL.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

%d בלוגרים אהבו את זה: